Поиск

Навигация
  •     Архив сайта
  •     Мастерская "Провидѣніе"
  •     Добавить новость
  •     Подписка на новости
  •     Регистрация
  •     Кто нас сегодня посетил

Колонка новостей

Чат

Ваше время


Православие.Ru

Видео - Медиа

    Посм., ещё видео


Статистика


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Форма входа

Помощь нашему сайту!
рублей Яндекс.Деньгами
на счёт 41001400500447
( Провидѣніе )

Не оскудеет рука дающего


Главная » 2017 » Февраль » 15 » • Сретение Господне – встреча двух Заветов •
11:24
• Сретение Господне – встреча двух Заветов •
 

providenie.narod.ru

 
фото
  • Предисловие
  • Смысл праздника
  • Традиции Сретения
  • Знаток и переводчик Писания
  • Ветхий Завет уступает место Новому
  • Встреча с Богом
  • День празднования
  • Акафист Сретению Господню
  • Тропарь
  • Молитва ко Господу нашему Иисусу Христу
  • Величание
  • Предисловие

    В православном церковном календаре особое место отводится праздникам, посвященным нашему Спасителю. Они напоминают о важных событиях, которые происходили с Иисусом Христом при жизни.

    Сретение является так называемым двунадесятым праздником. Это значит, что данная дата входит в список 12 главных в церковном календаре любого года. Он посвящен не только младенцу Христу, но и самой Деве Марии. Таким образом, этот праздник двойственен по своему смыслу.

    Смысл праздника

    У древних евреев положено было крестить младенцев на 40 день после рождения, если это был мальчик. Дева Мария принесла Христа в Иерусалимский храм на сороковой день, как того требовали правила.

    По древним обычая, нужно было принести в жертву ягненка и птицу. Бедные семьи приносили двух голубей. Так было и с Марией, которая принесла голубка и горлицу.

    Пророчество Моисеево было исполнено. Младенец был посвящен в веру и встретился с этим миром в тот миг.

    Также церковные деятели называют этот момент встречей двух великих эпох — Ветхого и Нового заветов. Именно поэтому праздник и называется Сретение, ибо в переводе это слово означает «встреча».

    После совершения обряда посвящения в веру Божья Матерь, Иосиф и младенец Иисус вернулись в Назарет.

    Традиции Сретения

    Отмечается праздник из года в год 15 февраля. В православном мире Сретение имеет статус великого праздника. В этот день люди читают молитвы дома или посещают храмы.

    Что интересно, так это особая литургия, которая восхваляет не только Христа, но и Богородицу. Это говорит о том, что стоит отдавать дань уважения и матери, которая знала, что ждет ее сына в будущем и каков смысл его существования в целом.

    Во время службы освящаются свечи. Прихожане берут их с собой домой, чтобы использовать в особых случаях во время молитвы. Также люди дарят друг другу иконы, крестики. Есть иконы, посвященные данному празднику: Семистрельная, Симеоново проречение, Умягчение злых сердец.

    В этот день все верующие стараются помогать близким. Люди пытаются жить праведно и честно — по законам Божьим.

    Время от времени Сретение выпадает на начало Великого поста, поэтому богослужение переносится на следующий день. Праздничный стол в этом случае должен быть постным.

    Симеон – знаток и переводчик Писания

    В храме находился святой праведный Симеон, он встретил Младенца, поэтому праздник называется Сретение, в переводе с древнеславянского это значит «встреча». Симеон взял младенца Христа на руки и произнес знаменательные слова:
    «Ныне отпускаешь раба Твоего, Владыка, по слову Твоему с миром, ибо видели очи мои спасение Твое, которое Ты уготовал пред лицем всех народов, свет к просвещению язычников и славу народа Твоего Израиля» (Лк. 2, 29-32).
    Симеон был ветхим старцем, согласно преданию ему шла третья сотня лет. Когда-то он входил в группу 72 переводчиков, которые еще в III веке до Р.Х. совершили перевод священных книг с еврейского на греческий язык. Этот проект был осуществлен по заказу египетского царя Птолемея II Филадельфа. Царь отличался любознательностью, он организовал знаменитую Александрийскую библиотеку и хотел, чтобы в ней находился перевод священных книг евреев.

    У египтян с евреями всегда были непростые отношения, но Птолемей II Филадельф в отличие от своих предшественников проводил миролюбивую политику в отношении этого народа. Он возвратил на родину порядка 100 тысяч евреев, плененных в правление его отца. Птолемей II Филадельф «выписал» переводчиков и знатоков Писания из Иерусалима.

    Они то и совершили перевод, имеющие огромное значение для всего цивилизованного мира. Греческий язык был языком общения всех народов Средиземноморья. Этот перевод подготовил почву для последующего распространения христианства. С греческого текста, его еще называют Септуагинта, святыми Кириллом и Мефодием был сделан перевод Ветхого Завета на славянский язык.

    Среди этих переводчиков и толкователей священных книг был и Симеон. Когда он переводил книгу пророка Исайи, его смутил стих «Се Дева во чреве приимет и родит Сына» (7,14).

    Симеон подумал, что это явная описка и вместо слова Дева решил поставить слово Жена. Но провиденциальным образом его намерение было остановлено, Господь обещал Симеону, что он станет свидетелем пришествия в мир Мессии и увидит Его собственным глазами.

    И вот спустя два с лишним столетия он дождался этого момента и принял младенца Христа на руки. Человечество в лице в лице Симеона встретилось с Богом. И в тоже время состоялась встреча двух Заветов, Ветхого, представителем которого был престарелый книжник Симеон и младенца Христа, принесшего людям Новый Завет.

    «В лице Симеона весь Ветхий Завет, неискуплeнное человечество, с миром отходит в вечность, уступая место христианству…», – писал святитель Феофан Затворник.

    Ветхий Завет уступает место Новому

    И действительно, Христос принес в этот мир совершенно новые законы, отличные не только от этики язычников, в том числе образованных греков и римлян, но и от этики ветхозаветной.

    «Вы слышали, что сказано древним: не убивай, кто же убьет, подлежит суду. А Я говорю вам, что всякий, гневающийся на брата своего напрасно, подлежит суду» (Мф. 5, 21).

    «Вы слышали, что сказано древним: не прелюбодействуй. А Я говорю вам, что всякий, кто смотрит на женщину с вожделением, уже прелюбодействовал с нею в сердце своем» (Мф. 5, 27, 28).

    Вместо прежнего «око за око» и «зуб за зуб» Христос говорит о любви к врагам.

    Квинтэссенция заповедей о любви содержится в этих словах: «Заповедь новую даю вам, да любите друг друга, как Я возлюбил вас».

    Для людей еще непричастных к божественной благодати заповеди Христовы кажутся несколько абсурдными. Любить врагов – разве это возможно? Возможно, если человек верует во Христа как Бога и пребывает в Церкви. «Я есмь путь и истина и жизнь; никто не приходит к Отцу, как только через Меня». (Ин. 14,6).

    Бог, чье имя в Ветхом Завете не произносилось и на письме обозначалось тетраграммой, воплотился, стал во всем подобен людям и жил среди них. Новым были не только установления этики и морали, но прежде всего вопросы веры – Христос учил о вере в Себя.

    «Веруйте в Бога, и в Меня веруйте» (Ин. 14, 1).

    Для внимательных книжников и знатоков священных книг, каким был Симеон, такое откровение не являлось чем-то необычным – весь Ветхий Завет, с самой первой книги – Бытия, свидетельствовал о грядущем Мессии.

    Встреча с Богом

    Симеон Богоприимец дождался этой встречи, он воочию увидел Христа. Видели Его апостолы и многие жители Иудеи, которым проповедовал Христос во время земной жизни. Для всех других людей встреча с Богом происходит несколько иначе, на мистическом уровне. Святые отцы говорят, что нет такого человека на земле, у которого в жизни не произошла бы встреча с Богом.

    Но не всякий человек откликается на нее, многие предпочитаю не слышать божественного призыва. Поэтому совершенно верно в пророческом духе сказал старец Симеон, что Христос «лежит… на падение и на восстание многих в Израиле и в предмет пререканий».

    Личность Христа стала предметом споров еще во время Его земной жизни, остается такой и по настоящий день.

    Но всё в этом мире устроено так, что без веры во Христа будущность для человека закрыта - «нет другого имени под небом, данного человекам, которым надлежало бы нам спастись» (Деян. 4, 12).

    Спасение человека Бог уже совершил, для этого Он сошел с неба, человеку лишь остается сделать шаг Спасителю навстречу.

    День празднования

    В праздник Сретения Господня Церковь воспоминает важное событие в земной жизни Господа нашего Иисуса Христа (Лк. 2, 22 - 40). В 40-й день по рождении Богомладенец был принесен в Иерусалимский храм - центр религиозной жизни богоизбранного народа.

    По закону Моисееву (Лев. 12) женщине, родившей младенца мужского пола, в продолжение 40 дней было запрещено входить в храм Божий.

    После этого срока мать приходила в храм с младенцем, чтобы принести Господу благодарственную и очистительную жертву.

    Пресвятая Дева, Матерь Божия, не имела нужды в очищении, ибо неискусомужно родила Источник чистоты и святости, но по глубокому смирению Она подчинилась предписанию закона.

    В то время жил в Иерусалиме праведный старец Симеон. Ему было откровение, что он не умрет, пока не увидит Христа Спасителя. По внушению свыше, благочестивый старец пришел в храм в то время, когда Пресвятая Богородица и праведный Иосиф принесли туда Младенца Иисуса, чтобы исполнить законный обряд. Богоприимец Симеон взял Богомладенца на руки, и благословив Бога, изрек пророчество о Спасителе мира: "Ныне отпускаешь раба Твоего, Владыка, по слову Твоему с миром, ибо видели очи мои спасение Твое, которое Ты уготовал пред лицем всех народов, свет к просвещению язычников и славу народа Твоего Израиля" (Лк. 2, 29 - 32).

    Пресвятой Деве праведный Симеон сказал: "Се лежит Сей на падение и на восстание многих в Израиле и в предмет пререканий, и Тебе Самой оружие пройдет душу, да откроются помышления многих сердец" (Лк. 2, 35).

    В храме была также 84-летняя вдовица Анна пророчица, дочь Фануилова , "которая не отходила от храма, постом и молитвой служа Богу день и ночь. И она в то время, подойдя, славила Господа и говорила о Нем (Богомладенце) всем, ожидавшим избавления в Иерусалиме" (Лк. 2, 37 - 38).

    До Рождества Христова все праведные мужи и жены жили верой в Грядущего Мессию Спасителя мира и ожидали Его пришествия. Последние праведники уходящего Ветхого Завета - праведный Симеон и Анна пророчица удостоились встретить в храме Носителя Нового Завета, в Лице Которого уже встретились Божество и человечество.

    Праздник Сретения Господня относится к древнейшим праздникам христианской Церкви. Известно, что в день этого торжества произносили проповеди святители Мефодий Патарский (+ 312), Кирилл Иерусалимский (+ 360), Григорий Богослов (+ 389), Амфилохий Иконийский (+ 394), Григорий Нисский (+ 400), Иоанн Златоуст (+ 407). Но, несмотря на раннее происхождение, этот праздник до VI века совершался не так торжественно.

    В 528 году, при императоре Юстиниане (527 - 565), Антиохию постигло бедствие - землетрясение, от которого погибло много народа. За этим несчастьем последовало другое.

    В 544 году появилась моровая язва, уносившая ежедневно по несколько тысяч человек. В эти дни всенародного бедствия одному из благочестивых христиан было открыто, чтобы празднование Сретения Господня совершать торжественнее.

    Когда в день Сретения Господня было совершено всенощное бдение и крестный ход, бедствия в Византии прекратились. В благодарность Богу, Церковь в 544 году установила праздновать Сретение Господне торжественнее.

    Многими песнопениями украсили праздник церковные песнотворцы: в VII веке - святитель Андрей, архиепископ Критский, и в VIII веке - святитель Косма, епископ Маиумский, преподобный Иоанн Дамаскин, святитель Герман, Патриарх Константинопольский, в IX веке - святитель Иосиф Студит, архиепископ Солунский.

    С событием Сретения Господня связана икона Пресвятой Богородицы, именуемая "Умягчение злых сердец", или "Симеоново проречение", которую необходимо отличать от иконы "Семистрельная".

    Икона "Симеоново проречение" символизирует исполнение пророчества праведного старца Симеона: "Тебе Самой оружие пройдет душу" (Лк. 2, 35).

    Акафист Сретению Господню

    Кондак 1

    Избраннаго Царя избранная Мати зрится ныне от Вифлеема в Иерусалим грядуща, Богомладенец же Иисус, яко на облаце легце во объятиях Тоя носим бывает. Мы же недостойнии, сретающе Царя Славы и Пресвятую Матерь Деву, с Симеоном старцем вопием Преблагословенней:
    Гряди, Пречистая, Господь с Тобою и Тобою с нами.

    Икос 1

    Ангел небесных небесные лики приникше на землю, зрят Своего Творца и Владыку перворожденна всея твари во объятиях Девических от Матери неискусомужныя, яко Младенца носима и ко храму во Иерусалим грядуща, и радующеся поют Тому и Царице Деве хвалу праздничную:
    Гряди, Царю неба и земли, во град великаго Царя, Сион святый. Гряди, Превышний Боже, от горних высот в рукотворенный храм земный. Гряди, Единородный Сыне Божий, вселитися с человеки на земли. Гряди, непорочный Агнче Божий, принестися ко Господу, живущему на небеси. Гряди, чистая Голубице, Святаго Духа безмужная Невесто. Гряди, нескверная Агнице, Агнца Христа Нетленная Мати. Гряди, Богоизбранная Отроковице, Бога Отца превожделенная Дщере. Гряди, Небесная Царице, всему миру благая Владычице.
    Гряди, Пречистая, Господь с Тобою и Тобою с нами.

    Кондак 2

    Видящи Пресвятая Дева Себе в чистоте по рождестве Христове Сущую и не требующую очищения, зане Христос пройде от Нея, якоже луча солнечная кристал проходит, не повредив девственныя чистоты Пречистыя Матери Своея. Обаче смиренна сущи, не гордяшеся о нетленной чистоте Своея, и егда исполнишася дние очищения Ея законнаго, воставши со святым Иосифом Обручником от Вифлеема, вознесоста Божественна Младенца, да поставят Его пред Господом во Иерусалиме, с радостию поюще Ему: Аллилуия.

    Икос 2

    Разумев Тя издалеча, Дево, Бога носящую воплощенна на руку Твоею, Исаия предвозвести: «Се Господь седит на облаце легце». Ты же, о Богомати, в Иерусалим идуще и Божественнаго Младенца во объятиях носяще, помышляше, како Матерь содеяся и Дева пребысть. Обаче ведуще, яко паче естества рождение сие бысть, со трепетом глаголаше в Себе: Како возименную Тя, Сыне Мой? Аще нареку Тя человека, вем, яко превыше человека еси, девство Мое соблюдый нетленно, яко Божествено есть зачатие Твое. Аще нареку Тя Бога, вижду Тя во всем подобна человеку, кроме греха. Сего ради проповедуют Тя совершенна Бога и совершенна человека суща. Мы же, сретающе пришествие Тоя, чистую чисто почтим, глаголюще тако:
    Гряди, чистая Дево, чистаго Бога чисто родившая. Гряди, безмужная Мати Еммануилова, брака непознавшая. Гряди, честнейшая Херувим, Еяже чистоте Гавриил удивися. Гряди, славнейшая без сравнения Серафим, Ейже все естество Ангельское поклонися. Гряди, Земле ненасеянная, Яже израсти нам Клас Живота. Гряди, Купино неопалимая, Юже в рождестве не опали огнь Божества. Гряди, Вместилище невместимое, на Нюже шестокрилатии и многоочитии взирати не могут. Гряди, Престоле огнезрачный, Юже земнороднии по достоянию восхвалити недоумеют.
    Гряди, Пречистая, Господь с Тобою, и Тобою с нами.

    Кондак 3

    Силою Божественною управляема, прииде Пресвятая Дева во святый град Иерусалим, яко светоносный день. Солнце Правды Христа всему миру возсиявающи. Сия бо яве явися Престол херувимский, зело высок славою девственною превознесен, Та бо на руку Своею носит Царя Славы, Емуже незримо предстоят шестокрилатии Серафими, со всеми небесными силами вопиюще: Аллилуия.

    Икос 3

    Имущи богоприятную Дева утробу, востече ко храму, держащи на руку Своею Богомладенца Христа, и приклонив колена Своя пред Господом, с веселием и благоговением глагола: О, превечный Отче, се - Сын Твой, Егоже послал еси воплотитися от Мене спасения ради человеческаго. Се - Плод утробы Моея, Духом Твоим Святым во Мне зачатый и неизреченно произшедый, Се - Первенец Мой. Приими воплощенное от Мене Твое Слово, приими Твоего от Мене Сына, Егоже Тебе приношу, да Того плотию и кровию от Мене приятою, искупиши род человечь. Мы же сему тайному молению Твоему, Пречистая, внемлюще, вопием Сыну Твоему и Богу нашему тако:
    Гряди, пресладкий Иисусе, яко дождь с небесе на чистую землю кротко и тихо снисшедый. Гряди, сладчайший Животе, яко капля каплющая на землю в воплощении незримо Себе явивый. Гряди, всемилостивый Спасе, взыскати и спасти погибшия пришедый. Гряди, Пастырю предобрый, заблудшии овцы понести на Себе восхотевый. Гряди, Врачу безнадежных, немощи и болезни наши на Себе носити изволивый. Гряди, Агнче Божий, грехи всего мира взяти на Себе возжелавый. Гряди, Господи Славы, на облаце легце носимый, прелести тьму отгнати имевый. Гряди, Царю мира, на престол Давидов пришедый, Царство не от мира сего являяй.
    Гряди, Пречистая, Господь с Тобою и Тобою с нами.

    Кондак 4

    Бурю внутрь имеяй помышлений сумнительных, великий архиерей Божий Захария смутися, зря Пресвятую Деву со Отрочатем, на месте нечистых жен пред дверьми храма ставшую и законнаго очищения просити пришедшую, ведуще бо Ю во Святая Святых воспитанную, и уразуме духом, яко сия Матерь и по рождестве есть Дева Чистая. Сего ради постави Ю на месте девиц, идеже женам имущим мужа стояти не подобаше, и сретающе Ю, со страхом и с радостию воспе явльшемуся Богу: Аллилуия.

    Икос 4

    Слыша Захария дивныя пред Богом глаголы Твоя, Пречистая, и видев, яко хощеши возложити возлюбленное чадо Свое на руце его, яко архиерею Божию, аки в руце Самому Богу влагающи, и яко вкупе принесла еси Богу в жертву нищих, по реченному в законе, два птенца голубиныя, умилися сердцем и с верою и со страхом Божиим прият Богомладенца, и яко законну Творцу и Богу, изрече Ему тако:
    Гряди, Ветхий деньми, древле на Синае Моисеем закон даровавый. Гряди, Отроча младо, ныне закон исполнити хотяй ко храму пришедый. Гряди, Престол имеяй небо, земный храм небесною славою исполнити восхотевый. Гряди, воплотивыйся от Девы человеческое естество обожити возжелавый. Гряди, даже до рабия образа низшедый, да нас рабов греха в рабы Правды Божией сотвориши. Гряди, сияние Сый ипостаси Отчия, да нас чадами Божиими Отца Небеснаго явиши. Гряди, Закона Исполнителю, птенцы голубины Богу принесый, да мы паче голубиц чистых на небеса возлетим. Гряди, милости Подателю, милости, а не жертвы восхотевый, да и мы с елеем милования Тебе усрящем.
    Гряди, Пречистая, Господь с Тобою и Тобою с нами.

    Кондак 5

    Богосветлая звезда возсия, егда прииде Духом в Церковь Святый старец Симеон. Той, юношествуя духом, престарев же телом, праведен бе и благочестив, верою живя, чая Утехи Израилевы, обещано бо бе ему Духом Святым не видети смерти, дондеже не видит Христа Господня во плоти пришедша. Той воззрев на Пречистую Деву и на держимое Ею Отроча, виде благодать Божию, и познав Духом, яко Сей есть ожидаемый Мессия, приступи к Нему со тщанием, и воздав Богу благодарение велие, со страхом Божиим и с радостию сердечною воспе Ему: Аллилуия.

    Икос 5

    Видев старец Симеон на руку Девичу создавшаго человеки, и Владыку разумев Его, аще и яко Младенец виден бысть, весь исполнися радости неизреченныя, и себе забыв, глаголет весело: Тебе желаю, Боже отцев и Господи милости, на Тя взираю, объемлющаго вся Словом Своим, Тебе сретаю, владычествующаго жизнию и смертию, Тебе чаю, соединившаго небо и землю. Тебе алкаю, мертвыя воскрешающаго. Тебе жаждаю, страждущия утешающаго и Тебе вопию сице:
    Гряди, всеми пророки чаемый, посетити нас Твоим спасением. Гряди, всеми языки желаемый, просветити нас Твоим откровением. Гряди, от юга пришедый Искупителю наш, да избавиши Адама и Еву от греха и клятвы древния. Гряди, на земли явивыйся, Спасителю наш, да с человеки поживеши и изведеши я из тьмы и сени смертныя. Гряди, Просветителю наш, благовестити лето Господне приятно. Гряди, Свободителю наш, отпустити сокрушенныя сердцем во отраду. Гряди, Пастырю и Учителю, проповедати плененным отпущение и слепым прозрение. Гряди, Творче и Владыко, возвестити нищим спасение и всем человеком прощение.
    Гряди, Пречистая, Господь с Тобою и Тобою с нами.

    Кондак 6

    Проповедник дивный пришествия Христова явися Богоносец Симеон, егда паче исполняяся Духа, первый от человек позна Творца своего, во плоти пришедша, и первый исповеда Того Божество, вопиюще Ему, яко от лица всех живущих на земли: Тебе поклоняемся, яко Ты еси Бог наш; Тебе молимся, яко Ты еси храм наш; Тебе служим, яко Ты еси закона Творец. Ты еси Бог Первый и несть инаго Бога паче Тебе, и инаго Сына Единосущна Отцу. Тобою живем и движемся и есмы. Ты красен еси паче всех сынов человеческих, яко Бог и человек. Сего ради веселися ныне небо, яко помилова Бог люди Своя и ликуйте основания земли и сущия во аде, яко явися ныне мертвым воскресение, увидех бо ныне Спасителя мира, вопиюще Ему: Аллилуия.

    Икос 6

    Возсия всему миру просвещение Истины, егда Пресвятая Дева подаде старцу Симеону пречистыма рукама Своима Божественнаго Младенца, яко Угль Животворящ таинственно от жертвенника Божия, глаголюще: Приими, честный старче, Господа Твоего, приими Сокровище неисчерпаемое и Силу непостижимую. Обыми Нетление и обновися и просветися от Солнца Правды. Не опаляет бо огнь благодати Господа Моего, но паче просвещает, Той бо очистит грехи твоя и вся беззакония твоя очистит, да будеши начаток очищения всего мира, и тако совлечеши вся ветхая и во вся новая да облечешися. Сему милостивому вещанию Пречистый внемлюще, возопием Ей таковая:
    Гряди, небесною чистотою сияющая Девице, Свет Невечерний нам просиявшая. Гряди, пречудная мира горняго Царице, во горния обители нас возводящая. Гряди, Купино таинственная, Еюже огнь Божества от горних высот всему миру возжеся. Гряди, светоносный Облаче, Еюже Богомладенец Христос во спасение всем принесеся. Гряди, огненный Престоле невидимаго Царя. Гряди, небесный Кивоте, вместившая Христа. Гряди, Пресвятаго Духа Святейшая Палато. Гряди, Безсмертнаго Царя нескверная Невесто.
    Гряди, Пречистая, Господь с тобою и Тобою с нами.

    Кондак 7

    Хотяй святый старец Симеон новое очищение получити, якоже древле Исаия, поклонися Пречистей Богоматери, прикоснуся Божественным стопам Ея, глаголюще: Огнь носиши, Чистая, боюся объяти Младенца, миром владычествующа. Ты бо, яко крылами ангельскими, рукама просвещаеши мя, подавши, Егоже Херувими крылами носити трепещут. Сего Симеон, простер руце, прият в честныя объятия своя, и с радостию возопи: Аллилуия.

    Икос 7

    Новое и преславное чудо совершися днесь: Симеон старец приемлет тленныма рукама Творца, создавшаго человека, да Бог с человеки поживет и человека небеса сотворит. Прием же желаемого, и видев обещаний сбытие, той, якоже зрелая пшеница, просяше о разрешении телеснем, и якоже лебедь белый, сединами украшенный, на закате жития своего весело возопи: видеста очи мои спасение Твое, еже от века таинство сокровенное. Темже ныне отпусти мя, Владыко, раба Твоего по глаголу Твоему с миром от соуза сея плоти к чудному и нестареемому животу да отходя от здешних, радостную весть принесу отцем моим о Твоем в мир пришествии. Сего ради вопием Ти:
    Гряди, Иисусе, жизни Подателю, жизнь и воскресение всем верным Твоим даровати. Гряди, Владыко, смерти Низложителю, от вечныя смерти люди Твоя свободи. Гряди, безсмертный Царю, от тьмы и сени смертныя вечные узники разрешити. Гряди, сладчайший Животе, врата райския к чудному животу паки Адаму отверсти. Гряди, желаемый Женише, яко желает и скончавается душа моя во дворы Господни. Гряди, превожделенный Свете, яко обрете сердце мое в юдоли плача храмину о Бозе Живе. Гряди, предвечный Боже, яко близ боящихся Тебе спасение Твое. Гряди, всещедрый Спасе, яко мир много любящим Тя принесе Слово Твое.
    Гряди, Пречистая, Господь с Тобою и Тобою с нами.

    Кондак 8

    Странные глаголы дивнаго старца о Отрочате слышавше, Иосиф и Пречистая Дева чудяхуся о глаголемых о Нем: видеста бо Симеона к Младенцу вещающа, но не яко к Младенцу, но яко к Ветхому деньми и к Богу молящагося, Живота и смерти власть имущему и могущему абие к иной жизни отпустити того, и слагающе вся глаголы сия в сердце своем, благодарственно возопиша Богу: Аллилуия.

    Икос 8

    Весь быв в Бозе, святый старец Симеон, исполнися духа пророческаго и многая изрече о Божественном Младенце, яко даже до ада приидет и плененным подаст всем оставление и слепым прозрение и яко и немым глаголати. И обращашеся к Марии Матери Его, провозгласи Ей: Се лежит Сей на падение непокоривым и на востание верным многим во Израиле, и в знамение пререкаемое. И Тебе Самой, о безсмертная Мати, душу пройдет оружие печали, егда узриши Сына Твоего на Кресте пригвожденна, да открыются помышления многих сердец во спасение от грех их. Сему предречению внемлюще, вопием Пречистей тако:
    Гряди, Мати и Дево, в девственнем рождестве Твоем болезней матерних избегшая. Гряди, Агнца и Пастыря Мати, у Креста Сына Твоего болезни сердечныя понести имущая. Гряди, Радосте наша, приобщитися страстем Христовым, да в явлении Славы Его с Ним возрадуешися. Гряди, в печалех Утешение, искуситися, яко злато в горниле, да и Сама искушаемым помощи возможеши. Гряди, обрадованная, печаль родившую женам Еву возвеселити имущая. Гряди, препрославленная, весь мир скорбями Своими от скорбей свободити хотящая. Гряди, честнейшая всея твари Дево, всю видимую тварь рождеством Своим обновившая. Гряди, Святейшая Святых всем Мати, Ангелы и человеки во сретении Твоем объединившая.
    Гряди, Пречистая, Господь с Тобою и Тобою с нами.

    Кондак 9

    Всякое естество Ангельское удивися великому Бога нашего к человеком нисшествию, глаголюще: чудная зрим ныне и преславная, непостижимая и несказанная: Адама бо создавый в объятиях старчих вмещается. Полны концы мира благости Его, полна вся тварь хваления Его, полно все человечество снисхождения Его. Небесная, земная и преисподняя полны суть благоутробия Его, полны милости Его, полны щедрот, полны даров, полны благодеяния Его. Исполнь небо и земля славы Его! Сего ради вси языцы восплещите руками, поюще Ему: Аллилуия.

    Икос 9

    Вития Божественный Боговидец Симеон, аще и много изрече, хваляще и благодаряще Пренепорочную Матерь Божию, рождшую миру Бога и человека, Спаса душ наших, обаче не возможе благохвалити по достоянию, Юже и премирные умы недоумевают воспевати, обаче любовию побеждаемый, величаше Ю, глаголюще: святейшее и дивное Жилище Божие, Ты - еси начало, середина и конец нашего праздника. Ты возсияла еси Свет Солнца, Ты отверзла еси источник человеколюбия Сына Твоего, память Твоя превыше всякаго слова и величие Твое превосходит немощь нашу. Молю Тя: непрестанно памятуй нас хвалящих Тя и в восторзе духовном вопиющих Тебе сице:
    Гряди, вечно нескончаемая Радосте наша, радость Христа всему миру явившая. Гряди, присно ублажаемая Сладосте наша, Огнь Божества рукама неопально держащая. Гряди, Заре присносиятельная, от ветхаго мира новою благодатию храм просветившая. Гряди, Свеще неугасающая, во сретение Твое души верных Светом Христовым осиявшая. Гряди Огнь Небесный рукама носившая, да Тобою святыня и красота во святилище возгорится. Гряди, Свет невечерний нетленно, яко Приснодева, родившая, да Тобою спасение всем концем земли возвестится. Гряди, одушевленный Кивоте Божий, яко Тобою новая благодать спасительная всему миру явися. Гряди, Скиния Божия с человеки, яко Тобою Бог богов в Сионе над всеми людьми воцарися.
    Гряди, Пречистая, Господь с Тобою и Тобою с нами.

    Кондак 10

    Спасения проповедница явися Богодухновенная Анна пророчеством сияющая и в законе непорочная: не отхождаше бо от храма Господня день и нощь в молитвах и посте служащи. Та исшедши с праведным Симеоном во сретение Богомладенцу Христу, провещаше страшная, исповедующе Его Творца небу и земли. И объемши Того, приложи уста своя ко устом Его, и вселися Дух во устах ея и возопи: Ты еси Бог и Сын человечь, Сын Царствия и уничижения. Ты слышиши и безмолвствуеши, видиши и невидим еси, всеведущ и сокровен. И та многая пророчески изрече о принесенном Младенце всем чающим избавления во Иерусалиме, Богородицу же проповедающе величаше. О, дщи Фануилева, прииди и стани с нами, вопиюще Богу: Аллилуия.

    Икос 10

    Царю Превечный и Слове Божий! Ты плотию ныне всему миру явился еси во храме, от Девы Матери, яко Младенец руконосим, да с человеки поживеши и всем сущим от Адама, да возвестиши спасение. Древняя ныне вся мимоидоша и се быша вся нова. Правда Твоя с небесе приниче, и милость Твою послал еси нам, и благодать Твоя воцарися на земли, яко пришел еси взыскати и спасти погибшия. Сего ради никогоже отвергаеши, никогоже отвращаешися, якоже древле Озы, иже прикоснуся к Кивоту Завета Твоего и поражен бысть смертию. Ныне же блудница припадает к Тебе и уцеломудрися, кровоточивая прикасается к Тебе и очистися, мытари и грешницы возлежат с Тобою и в друга Твоя приемлются, яко вся труждающияся и обремененныя призвал еси к Себе. Сего ради с радостию сретаем пришествие Твое, вопиюще тако:
    Гряди, о Христе, всех Царю, и востани на сретение наше. Гряди, Иисусе, душ наших Врачу, и изыди на помощь и спасение наше. Гряди, Пастырю наш добрый, на взыскание пришедый заблудшаго овчати, взыщи и нас заблуждших. Гряди, Утешителю благий, погибшую драхму взыскавый и обретый, обрящи души людей погибших. Гряди, всещедре и человеколюбче, и приими нас во отеческия объятия Своя. Гряди, всемилостиве и благоутробне, всели нас в райския обители Твоя. Гряди, Утешителю скорбящих, защити и управи нас в море житейския суеты плывущих. Гряди, Спасителю заблуждших. спаси и воздвигни нас в бездне греха утопающих.
    Гряди, Пречистая, Господь с Тобою и Тобою с нами.

    Кондак 11

    Пение всеумиленное приношаху о явлении Твоем, Христе, Богоносец Симеон и праведная Анна, духом пламенеюще, усты же радостно проповедающе Твое в мир пришествие всем чающим избавления. Книжницы же и фарисеи, слышаще таковая о Отрочате свидетельства, негодоваху, наипаче же осуждаху, аки явнаго законнопреступника Захарию, яко Матерь на месте девическом постави, чесо ради вскоре убиша его между жертвенником и алтарем. Богомладенец же Христос отнесен бысть от злобы Иродовой в Египет, да будет тамо в знамение вечное и да ведом будет Господь египтяном и да сотворят тамо жертву и дар, поюще Ему: Аллилуия.

    Икос 11

    Свет во откровение языков, был еси, Солнце Правды, Христе, на облаце, легце носим, якоже Симеон днесь пророчески провозгласи, да явиши начало новыя благодати, начен от Египта и даже до последних земли, яко Ты еси Источник живота и Свет человеков, да свет во тьме светится, и тьма Его не объят. Сею зарею Божества Твоею просвети и нашу душевную тьму, да вси возжегши в сердце добродетелей свещи, с Симеоном и с Анною, яко свещеносцы новии с любовию усрящем Тя, вопиюще Тебе и Пречистей Матери Твоей сице:
    Гряди, Иисусе, Свете мира, да во светлости святых Твоих нас просветиши. Гряди, Христе Спасе, во свете живый непреступнем, да во свете лица Твоего нас обожиши. Гряди, Солнце Правды, яко да возсияет во днех Твоих правда и мир на земли. Гряди, Свете святый, яко да приидет в сердца наша огнь любве и веры с небесе. Гряди, Небесный Царю, яко да благословенно и пресветло будет пришествие Твое. Гряди, Творче и Владыко, яко да с горящими светильники чистоты изыдем во сретение Твое. Гряди, тихий и невечерний Свете, да в тихости и безмолвии поживем вся дни живота своего. Гряди, Единородный Сыне Божий и Слове, да с трепетом и в радости совершим спасение Твое.
    Гряди, Пречистая, Господь с Тобою и Тобою с нами.

    Кондак 12

    Благодать новая исполнь днесь ветхий храм законный, егда пришел еси в онь, Христе, яко Младенец руконосим, да исполнится ангея пророка Твоего предречение: Приидет желаемый всеми языки и исполню храм Сей славою, зане велия будет слава храма сего последняго, паче перваго и на месте сем дам мир. Сего ради да украсится неизреченною Божества Твоего зарею и наша Церковь новая готовящаяся Тя светло, яко Жениха, прияти, и наша душевныя руки просвети, да якоже Симеон прострем я в чистоте на сретение Твое, с веселием вопиюще Тебе: Аллилуия.

    Икос 12

    Поюще, о Богомати, во храм Господень с Божественным Младенцем на сретение всему миру пришествие Твое, восхваляем неизреченную паче Ангел девственную Чистоту Твою, поклоняемся возсиявшему от Тебе Солнцу Правды Христу, с Симеоном усрящем Его и приимем во объятия Своя. С Анною исповедуем Божество Его, с Иосифом принесем Ему в дар, яко два птенца голубина, нашу душу и тело, и яко с мудрыми девами светильники душ наших светло украсим и горящия свещи истинному Свету Христу явльшемуся во откровение мира принесем, и исплетше днесь песни, якоже цвети, принесем Тебе, яко венец благодарения сицевыя похвалы:
    Гряди, благодатная Богородице Дево, да под кровом девства Своего нас в девстве и чистоте сохраниши. Гряди, светоносная Владычня Палато, да благодатию Своею нас дом Духа Святаго сотвориши. Гряди, паче утра светлейшая Дево, да и нас сыны дне до конца жития соблюдеши. Гряди, Солнце носящая Мати Света, да и нас светом благодати Твоея просветиши. Гряди, великаго таинства Святая Служительница, да и нас Сыну Твоему и Богу свято служити научиши. Гряди, всему миру благая Помощнице, да и нас от мира, плоти и диавола невредимо защитиши. Гряди, о, Девице Марие, да просветиши наши души помраченныя страстьми. Гряди, о, Дивная Отроковице, да сохраниши люди Твоя ослепленныя грехми.
    Гряди, Пречистая, Господь с Тобою и Тобою с нами.

    Кондак 13

    О, Всепетая Мати и Дево, принесшая во Святилище всех святых Святейшее Слово во сретение наше и спасение миру; праздничное

    приемши сие приношение наше, покрый и соблюди нас от всякия нужды и печали и избави нас от всякия греховныя вражия сети. Ты же, яко Дверь Божества нетленно бывшая, отверзи всем спастися желающим врата небесная, да избавльшеся Тобою от вечныя муки, воспоем во сретении Господне на воздусе: Аллилуия.

    (Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

    Тропарь

    Тропарь, глас 1

    Радуйся Благодатная Богородице Дево, из Тебе бо возсия Солнце правды Христос Бог наш, просвещаяй сущия во тьме: веселися и ты, старче праведный, приемый во объятия Свободителя душ наших, дарующаго нам воскресение.

    Кондак, глас 4

    Утробу Девичу освятивый рождеством Твоим, и руце Симеоне благословивый, якоже подобаше, предварив, н ныне спасл еси нас, Христе Боже;но умири во бранех жительство, и укрепи православныя христианы, их же возлюбил еси, едине Человеколюбче.

    Молитва ко Господу нашему Иисусу Христу

    Господи Иисусе Христе, Единородный Сыне и Слове Божий, древле во пророцех виденный, якоже зерцалом в гаданий, в последок же дний сих плотию от Пресвятыя Девы Марии нетленно рожденный и в четыредесятный день сей во Святилище во сретение всему миру от Тоя, яко Младенец руконосим, явленный и во объятиях праведнаго Симеона во спасение всем сущим от Адама носимый! Коль преславно и пресветло Твое на руку Богоматери во храм Господень принесение и от святаго старца Божественное сретение Твое! Днесь небеса веселятся и радуется земля, яко видена быша шествия Твоя, Боже, шествия Бога нашего Царя, Иже во Святем. Древле Моисей восходит видети славу Твою, но не возможе увидити лица Твоего, зане явил еси ему точию задняя Своя. В пресветлый же день сей сретения Твоего Ты явил еси Себе человеком во святилище, сияя неизреченным Светом Божества, да вкупе с Симеоном видят Тя лицем к лицу и руками да осяжут Тя, и восприемши во объятия своя, да познают Ти Бога во плоти пришедша. Сего ради прославляем неизреченное снисхождение и велие человеколюбие Твое, яко пришествием Твоим даровал еси ныне небесную радость падшему древле роду человечу: Ты бо праведным судом Своим изгнал еси прародители наши из рая сладости в мир сей, ныне же помиловал еси нас и паки отверзл нам райския обители и обратил еси плач наш на радость, да падший Адам к тому уже да не стыдится Тебе за преслушание и да не будет скрыватися лица Твоего, Тобою призываемый, яко Ты пришел еси ныне, да возьмеши на Себе грех его, да омыеши его Своею кровию и да облечеши его нага суща в ризу спасения и одежду веселия и украсиши его, яко невесту красотою. Нам же всем Божественное Твое сретение воспоминающим, сподоби с мудрыми девами изыти на сретение Твое, Небесному Жениху нашему, с горящими светильниками веры, любви и чистоты, да улицезрим очами веры Божественное лице Твое, да восприимем Тя в душевныя объятия своя, и да понесем Тя в сердце своем во вся дни Живота своего, да будеши нам в Бога и мы в людие Твои. В последний же и Страшный день пришествия Твоего, егда вси святии изыдут на последнее и великое сретение Твое на воздусе, сподоби и нам усрети Тя, да тако всегда с Господом будем. Слава милосердию Твоему, Слава Царствию Твоему, Слава смотрению Твоему, Едине Человеколюбче, яко Твое есть Царство, и Сила, и Слава со Безначальным Твоим Отцем и Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом ныне и присно, и во веки веков. Аминь

    Величание

    Величаем Тя, Жизнодавче Христе, и чтем Пречистую Матерь Твою, Еюже по закону ныне принеслся еси в храм.

    фото

    Источник — http://days.pravoslavie.ru/

    Просмотров: 84 | Добавил: providenie | Рейтинг: 0.0/0
    Всего комментариев: 0
    Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
    [ Регистрация | Вход ]
    Календарь

    Фонд Возрождение Тобольска

    Календарь Святая Русь

    Архив записей

    Тобольскъ

    Наш опрос
    Оцените мой сайт
    Всего ответов: 141

    Наш баннер

    Друзья сайта - ссылки
                 


    Все права защищены. Перепечатка информации разрешается и приветствуется при указании активной ссылки на источник providenie.narod.ru
    Сайт Провидѣніе © Основан в 2009 году